استانداردها طراحی لوگو

دنیا پر زرق و برق امروز، تمام ما انسان ها را به سمت بهتر دیده شدن می کشاند. هر کسی بخواهد، می تواند با شیوه ها مدرن امروز، تجارت و یا کسب و کار خود را به دیگران معرفی کند. یکی از بهترین و البته آسانترین شیوه ها برای شناساندن خود، طراحی لوگو است. در صورتیکه طراحی لوگو به نحو احسنت انجام گیرد، تجارت را پرسود و قدرتمند می کند. نمایش تصویری از برند تجاری با رعایت تمام اصول گرافیکی صورت می گیرد. در ادامه این مقاله از وبسایت چاپ شیراز، طراحی لوگو در شیراز، به بررسی موضوع استاندارد ها در طراحی لوگو می پردازیم.

اصول قبل از کار

برای طراحی اصولی و زیبا، باید تصویر آن معین باشد. در اصل طرح اولیه، مهم ترین گام در طراحی لوگو منحصر به فرد و ماندگار است. می توانید به عنوان طراح، برای طرح زنی از کاغذ، قلم نقاشی یا پیش نویس بهره بگیرید. بهتر است از 20 تا 30 طرح یا ایده استفاده کنید. سپس با ایجاد تغییرات اساسی آنها را به ایده های اصلی تبدیل کنید.

 

برقراری تعادل

ایجاد تعادل برای طراحی لوگو بسیار حائز اهمیت است. زیرا ذهن ما با کارکرد طبیعی خود، قادر است نظرات اجرا شده را متعادل سازد. انجام این کار، ایده ها را اجرایی تر می کند. بهتر است برای ایجاد تعادل، بعد از اتود زنی، طرح گرافیکی را به چند نفر نشان دهید و از آن ها نظرخواهی کنید.

 

رعایت اندازه

در طراحی لوگو، تاثیر گذارترین مورد، اندازه و سایز انتخابی می باشد. تمام اجزا لوگو باید متناسب با هم باشند. اگر لوگو برای سربرگ، آیتم های کوچک تبلیغاتی، پاکت نامه و .... و یا در فرمت های بزرگتر از جمله پوستر، بیلیبورد، فرمت الکترونیکی مانند تلویزیون و وب استفاده می شود، باید هنگام طراحی به محل قرار گیری لوگو دقت کرد.

توجه داشته باشید، اگر مقیاس انتخابی کوچکتر باشد، طراحی سخت تر می شود. بنابراین هنگام طراحی، ابتدا یک محل کوچک مثل پاکت نامه را در نظر بگیرید و طراحی را برای آن اندازه انجام دهید.

استاندارد ها طراحی لوگو به پایان نرسیده است. پس با سایت چاپ شیراز همراه باشید.