ثبت برند ، لوگو و یا علامت تجاری در شیراز

 

شاید تا کنون نام برند را زیاد شنیده باشید . اگر هنوز تعریف دقیقی از برند و نحوه ی ثبت آن چیزی  نمیدانید در ادامه ی این مقاله با ما باشید تا تعرف واضحی از برند ، علامت تجاری و لوگو که در اصل همه ی این ها یک معنا را دارند به شما عرضه کنیم .

 

برند چیست ؟

 

یک مجموعه یا سازمان با همه ی زیر مجموعه و ابعاد خودش ، به عنوان یک برند معرفی میشود .  با به زبان آوردن نام یک برند ، همه ی اجناس و کلاها ، خدمات و اهداف آن شرکت  در یک لحظه در ذهن مخاطب ، مشتری و یا مصرف کننده  تداعی  میشود .

از عوامل موفقیت هر شرکت و سازمانی در حوزه ی بازاریابی برند یا همان علامت تجاری میباشد .

 

اعتماد سازی یکی ازعوامل مهم در هر تجارت محسوب میشود. علامت تجاری یک سازمان به مورد اعتماد واقع شدن سازمان کمک شایانی خواهد کرد . اولین قدم برای علامت تجاری ، ثبت علامت تجاری میباشد  که وکلای حرفه ای در این زمینه باید شما را راهنمایی کنند .

 

برند یا علامت تجاری است که باعث میشود کالاهای تولید شده یا خدمات انجام شده توسط یک فرد با کالاهای تولید شده یا خدمات انجام شده توسط فرد دیگر متمایز شود .

 

طبق ماده 30 قانون علامت ‌، علامت جمعي و نام تجاري عبارتند از :

علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد

علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد

نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد

 

 

مزایای ثبت برند یا علامت تجاری

جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.

اجازه ی استفاده از آن به شخص ثالث داده میشود با توجه به حق امتیازی که داده میشود و به اینصورت  منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند محسوب میشود .

یکی از ابزارهای ایجاد شهرت محسوب میشود .

مشتری ها محصولات و خدمات شرکت ها را از یکدیگر تشخیص میدهند .

 

مدت زمان اعتبار قانونی برند ثبت شده

 

از زمانی که شما اظهارنامه ثبت برند را تسلیم میکنید به مدت 10 سال برندتان اعتبار دارد . اين مدت با درخواست صاحب برند براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه تعیین شده از سوی سازمان ثبت شرکتها ، قابل تمديد است ‌. يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع مي‌شود ، براي پرداخت هزينه تمديد ، با پرداخت جريمه تأخير، درنظر گرفته مي‌شود.

مدارک لازم برای  ثبت برند

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت

داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع

ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر

داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

 

نکات ثبت برند

تغییر نشانی ، تغییر وکیل رسمی ، کاهش کالا و خدمات موضوع علامت ضمن درخواست کتبی از مرجع ثبت تا قبل از انتشار آگهی اظهارنامه ممکن است و انجام دادن این تغییرات شامل پرداخت هزینه حق ثبت تغییرات میباشد . .

در صورتی که درخواست کننده قصد ثبت چندین برند را به طور هم زمان داشته باشد ، برای ثبت هر علامت باید از اظهارنامه جداگانه استفاده شود . اما درصورتی که تحت یک علامت بخواهیم چند محصول که متعلق به چند طبقه مختلف است را به ثبت برسانیم استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت آنها امکان پذیر است

چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت برند ، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه کارت بازرگانی لزومی ندارد.

 

 

طراحی لوگو در شیراز