تاثیر رنگ در طراحی لوگو

رنگ شناسی، یکی از مهم ترین موضوعات و تاثییر گذارترین آنها در طراحی لوگو است.چون؛ تاثییر فوق العاده ای در ذهن مخاطب می گذارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، رنگ هایی متناسب با زمینه فعالیت شخص، طراحی چشم گیری را رقم می زند. شاید باور نکردنی باشد، دقیقا همین طور است. طراحی حرفه ای لوگو، به ایجاد حس اعتماد مشتری کمک می کند. در ادامه این مقاله از وبسایت تخصصی چاپ شیراز، طراحی لوگو در شیراز، به توضیح پیرامون این مطلب می پردازیم.

اهمیت زیباسازی لوگو

گزینش رنگ ها، یکی از مهم ترین موارد در موقع طراحی و تنظیم لوگو می باشد. برند تجاری خود را با زیباسازی توسعه دهید. مطمئن باشید، مشتریان بیشتری برای انجام کار تخصصی شان به شما مراجعه می کنند. طراحی ظریف به همراه شناخت صحیح رنگ ها، باعث برجسته سازی نقاط قوت شما در دید مشتریانتان خواهد شد. خوب است به این نکته توجه کنید، ترکیب اشتباه رنگ ها، اثر معکوس نیز می گذارد. رنگ ها پر قدرت هستند و می توانند معانی متفاوتی را انتقال دهند. پس شما هم آنها را دست کم نگیرید. به چشم ابزاری قدرتمند به رنگ ها نگاه کنید. یک انتخاب مناسب رنگی می تواند طراحی لوگو شما را تقویت و یا تضعیف کند. 

 

 

ارتباط رنگ لوگو و تاثیر بر ذهن

مغر بسیار هوشمندانه، از تمامی تصاویر پیامی دریافت می کند. بعد از دریافت پیام، مشغول پردازش روی آنها می شود. در قدم بعد تحلیل و نتیجه گیری می کند. نتایج همیشه در ذهن باقی می ماند. به این ترتیب، یک شی یا رنگ را دوست دارید یا از آن بیزار هستید. مثلا با دریافت رنگ قرمز چراغ راهنمایی و رانندگی توقف می کنیم. یعنی مغز ما، رنگ قرمز را هشدار دهنده می داند. یک مثال کاربردی دیگر برایتان شرح می دهم. در طراحی لیبل ها آب معدنی، از رنگ آبی زیاد استفاده می شود. چون رنگ آبی احساس خنکی به شخص منتقل می کند.شما هنگام خرید، وقتی بسیار گرمازده هستید، با دیدن رنگ آبی نسبت به خرید آب معدنی مشتاق تر می شوید. پس به یاد داشته باشید، قبل از طراحی لوگو، دانش رنگ شناسی خود را تقویت کنید. لوگو جذاب و با کیفیت، در ذهن صاحب کسب و کار هم تاثیر مثبت دارد؛ چون خودتان هم باید از لوگو و برندتان احساس رضایت داشته باشید. رنگ ها با مصرف کننده ارتباط برقرار می کنند و در شناخت برند به دیگران بسیار موثرند.

 

امیدوار هستم، چشمه ای کوچک از دریا رنگ شناسی لوگو را به شما عزیزان تقدیم کرده باشم.