لوگو مینیمال چیست؟

 

 

در ادامه ی بررسی و تعریف لوگو، به لوگو مینیمال می رسیم. به طور کلی مینیمال سبکی است که این روز ها خیلی طرفدار پیدا کرده و اکثر افراد به آن روی آورده اند. نه تنها در طراحی لوگو بلکه در بسیاری از کسب و کار ها از جمله نقاشی، معماری، مجسمه سازی و ... از این سبک پیروی می کنند. مثلا حتما عباراتی مثل پوشش مینیمال، دکور مینیمال و ... را شنیده اید. طرفداران سبک مینیمال اصول مینیمالیسم را دنبال می کنند. اگر می خواهید بیش تر بدانید که لوگو مینیمال چیست؟ در ادامه ی این مقاله از وبسایت چاپ شیراز، متخصص در طراحی لوگو در شیراز، با ما همراه باشید.

 

لوگو مینیمال چیست؟

 

طراحی لوگو به سبک مینیمال یعنی چه؟

کلمه ی مینیمال (Minimal) یا مینیمالیسم (Minimalism) به تنهایی به معنای حداقل و کمینه می باشد. و منظور از آن سبکی است که در آن حداقل ها انجام می شود. یعنی سادگی و به دور از هر گونه پیچیدگی بودن از ویژگی های اصلی این سبک می باشد. مینیمالیسم یکی از مکتب های هنری است که پایه و اساس آن بر سادگی استوار است.

اما طراحی لوگو به سبک مینیمال چیست؟ لوگو به سبک مینیمال عبارت است از طراحی آن به ساده ترین شکل ممکن و به دور از هر گونه پیچیدگی. همیشه سادگی طرفداران زیادی دارد و در لوگو نیز این موضوع بسیار دیده می شود. اگر بخواهیم نمونه هایی از لوگو مینیمال را بیان کنیم، می توانیم لوگوی شرکت های اپل، آمازون، نایک و ... را مثال بزنیم.

 

ویژگی های لوگو مینیمال

هر نوع لوگویی ویژگی های خاص خود را دارد. لوگو مینیمال نیز ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر سبک ها متمایز می کند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • مهم ترین ویژگی لوگو مینیمال ساده بودن آن است.
  • از فرم و ساختار ساده ای برخوردار است و طراحی پیچیده در آن دیده نمی شود.
  • تعداد تصاویر، نوشته ها و هر چیز دیگری در آن کم است.
  • رنگ های به کار رفته در آن رنگ هایی ساده و کم است. یعنی فقط از 1 یا 2 رنگ استفاده می شود.
  • مفاهیم فلسفی در آن طراحی آن به چشم نمی خورد.
  • فضاهای خالی زیادی در آن به چشم می خورد.
  • عناصر گرافیکی به کار رفته در آن بسیار کم است.
  • تعداد طرح های به کار رفته نیز کم می باشد.
  • به این دلیل که ساده است، سریع و همیشه در ذهن مخاطب جای می گیرد.