جذابیت ها لوگو

جذابیت بصری لوگو، از جمله مهم ترین عوامل در ماندگاری برند و همچنین شناخته شدن در ذهن مخاطبان شما است. در اولین نگاه، شاید لوگو ها مفهومی مناسب به نظر بیایند، اما تاثیر لوگو جذاب و بصری، بسیار قابل توجه است. اما خلق یک لوگو که هم مفهوم را به مخاطبان القا کند و هم طراحی جذاب و منحصر به فرد داشته باشد، بسیار مهم است. شاید با خود بگویید، ترکیب این دو کار با هم سخت به نظر می رسد. در ادامه این مقاله از وبسایت چاپ شیراز، طراحی لوگو در شیراز، به نکاتی مهم درباره جذابیت لوگو می پردازیم. 

 

اهمیت جذابیت بصری

جذابیت بصری، وجه تمایز یک لوگو با لوگو دیگر است. این پارامترتاثیر گذار، می تواند به تنهایی لوگو شما را متحول کند. رقابت با افراد دیگر دارا زمینه شغلی مشابه با زمینه شغلی شما، تنها با بالا بردن جذابیت بصری میسر می شود. تجربه نشان داده است، لوگو هایی غنی از مفهوم، اما با طراحی ضعیف و چشم نوازی کم، دیده می شوند اما به مرور مخاطبان زیادی را جذب نمی کنند.

در طراحی لوگو، بهتر است به مفهوم زمینه شغلی بیاندیشید. طراحی زیبا در کنار رساندن مفهوم به مخاطب، به چشم می آید. هزاران روش برای طراحی لوگو وجود دارد. اما نکات ظریف طراحی، موضوعی کلی و فوق العاده مهم می باشد. از دیگر عوامل جذاب کننده لوگو، شناخت دقیق مخاطبان لوگو می باشد. سعی کنید، پیش از طراحی، مخاطبان خود را از لحاظ سن، موقعیت جغرافیایی، نوع کسب و کار و.... دقیقا بشناسید.

 

 

 

نکات مهم قبل از طراحی

ایده پردازی مناسب: پس از شناخت مخاطبان خود، نوبت به ایده پردازی ذهنی می رسد. هر کاری نیاز به طراحی ذهنی و ایده گرفتن دارد. شما با توجه به نوع مخاطبان و زمینه فعالیت صاحب لوگو، می توانید ایده ها زیبایی خلق کنید.

جذابیت در ترکیب رنگ: در طراحی، رنگ ها را قدرتمند بدانید. رنگ ها، می توانند ذهن را آماده کنند تا هدف بهتر به مخاطبان شما برسد. هر زمینه شغلی، رنگ خاصی را می طلبد. علاوه بر این، طراحی که توسط گرافیست انجام شده، با رنگبندی خاص، می تواند دنیایی از محبوبیت را در خود بگنجاند.

اجرا صحیح و اصولی: بعد از دو گام مهم قبلی، نوبت به اجرا لوگو  می رسد. در این مرحله، گرافیست باید خیلی ماهر باشد. بدون هیچ نقص و اشتباهی، همان طراحی صورت گرفته را در نرم افزار اجرا کند.

امیدوار هستم، توانسته باشم شما را با عوامل جذاب کننده لوگو آشنا کنم.