اشتباهات رایج در طراحی لوگو

 

 

همه ی افراد و یا شرکت ها بعد از راه اندازی اولیه کسب و کار خود نیاز به تبلیغات در فضای مجازی و دنیای واقعی دارند. به همین منظور برای تبلیغات حرفه ای و افزایش بازدهی آن نیاز به یک لوگو برای ثبت نام شرکت و برند خود در ذهن مخاطب دارند. اما طراحی لوگوی متناسب با کار شما نیازمند دقت بسیار و رعایت نکات کوچک و اصولی بسیار دقیقی است. گاهی انجام یک اشتباه کوچک در طراحی لوگو ممکن است باعث عدم موفقیت شما در جذب مخاطب شود. اگر تخصصی در این زمینه ندارید، توصیه می کنیم آن را به افراد متخصص، از جمله گروه چاپ شیراز، متخصص در طراحی لوگو در شیراز بسپارید.

در این مقاله به بررسی دقیق اشتباهات رایج در طراحی لوگو که بسیار پیش می آید، می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

 

کپی برداری نکنید

از لوگوی دیگران کپی برداری نکنید. کپی برداری از لوگوی دیگران علاوه بر غیرقانونی بودن و امکان شکایت از صاحب اصلی اثر، باعث تکراری بودن لوگوی شما شده و اعتماد مشتری را از بین خواهد برد. شما باید برای ماندگاری در ذهن مخاطب خاص و منحصر به فرد باشید.

 

استفاده از رنگ اشتباه در لوگو

در انتخاب رنگ لوگوی خود بسیار دقت کنید. سعی کنید قبل از شروع ایده پردازی برای لوگوی خود حتما مقالات مرتبط با روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید و سپس با توجه به نوع کسب و کار خود رنگ مناسب لوگو را انتخاب نمایید. مثلا برای موصضوعات پزشکی بیشتر از رنگ آبی استفاده می شود.

 

استفاده نادرست از سبک ها

بسیاری از افراد تصور می کنند اگر از سبک های مختلفی در حروف لوگو استفاده کنند، لوگوی جذاب تری خواهند داشت. اما واقعیت این است که هر چه لوگو ساده تر باشد، جذاب تر است. سبک های حروف نیز تا حدی می توانند باعث جذابیت لوگو شوند اما استفاده از سبک های مختلف، زیاد و عجیب و غریب می تواند تاثیر منفی روی مخاطب بگذارد.

 

بی کیفیت بودن لوگو

از هر چیزی که برای لوگوی خود استفاده می کنید، باید دارای کیفیت مناسبی باشد. اگر از اینترنت عکسی را برای استفاده از در طراحی لوگو دانلود می کنید، حتما به کیفیت آن توجه کنید. استفاده از تصاویر و نوشته های بی کیفیت، کیفیت لوگوی شما را پایین می آورد.

 

لوگو را پیچیده نکنید

همانطور که گفتیم طراحی لوگو به صورت پیچیده نه تنها باعث جذب مخاطب نمی شود، بلکه تاثیر منفی نیز در وی ایجاد می کند. لوگو باید ساده و قابل فهم باشد تا مخاطب در نگاه اول همه چیز را در رابطه با کسب و کار شما بفهمد. پس طراحی پیچیده ی لوگو کاری بی فایده است.